familjenhenemo

2012-02-10
19:02:59

Kyckling med Cantadou (Ellens kyckling)

God kväll!

Vad har ni haft för er denna fredag? Jag gick i mysisar fram till klockan tre! Ibland är det så skönt att bara slappa utan några måsten. Men ett ekande kylskåp en fredagkväll är inte skoj, så det blev en vända till ICA Maxi. Nu är det välfyllt igen! Me like!
Idag åt vi en kycklingrätt som kommer från min kusin och hans fru Ellen (därav namnet). Här hemma går den under namnet Ellens kyckling. Denna måste ni verkligen testa!!

1 grillad kyckling
2 paket bacon (klippt och stekt)
3 dl vispgrädde (jag tog 1½ dl grädde och 1½ dl mjölk idag)
1 burk creme fraiche
1 ask Cantadou med vitlök
riven ost

Rensa kycklingen och lägg i en smord ugnsfast form. Strö över det stekta baconet. Gör en röra av grädden, creme fraiche och Cantadou och häll över. Avsluta med riven ost. Gratinera i 200 grader i ca 20 minuter tills rätten fått fin färg.
Servera med pasta eller ris (går ju att hoppa över om du följer GI/LCHF-kost) och gärna en grönsallad till.


Ellens kyckling


Nu ska jag packa ner lakan och kudde till Maja, för hon ska sova hos en kompis inatt.....4 hus bort.
Själv ska jag sätta mig med en kopp kaffe och en skål Haribogodis i soffan och bara slappa! Känns nästan att man är ett år äldre idag......

Kram!!!
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: