familjenhenemo

2012-03-31
07:16:06

Kyckling i grönpepparsås

God morgon!

Här är vi Lisa vaken tidigt, så jag tänkte passa på och ge er receptet på maten vi testade igår! Det blev verkligen supergott och var enkelt att tillaga!

3-4 port:

Bena ur en grillad kyckling

Koka upp i en kastrull:
1 msk smör
1 msk fransk senap
2 msk soya
½ msk grönpeppar (krossa den lite lätt)
2 dl vispgrädde
2 dl creme fraiche

Lägg köttet i en ugnssäker form. Häll över såsen och låt stå över natten (har man bråttom så funkar det med ett par timmar och har man jättebråttom kan man gå vidare direkt).


Så långt kan man alltså förbereda. Värm sedan i ugn, 225 grader i 15-25 min (beroende på hur kall rätten är när den åker in i ugnen, känn efter så den blivit varm i mitten!!). Servera med ris och en god sallad. Rätten passar alldeles utmärkt för den som håller LCHF-diet, bara att skippa riset och göra en matigare sallad med t.ex avokado.


Glöm inte att vara med i tävlingen där man kan vinna presentkort hos Lajbansson leksaker för 200:-!! Sista chansen är idag!! Tävlar gör du HÄR!


Nu är det dags för frukost!
Kram på er!!
Kommentarer:
2012-03-31 @ 08:34:42
#1: AnnaKK

Det där var en tilltalande rätt - måste jag lägga på minnet och testa vid tillfälle! :-)



Tack för kommentaren du lämnade in min blogg igår.



Trevlig helg! :-)

2012-03-31 @ 11:20:10

Det där lät smarrigt! Vi älskar grönpeppar så det där ska jag testa, tack!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: