familjenhenemo

2013-03-29
15:27:10

En påsk med julkänsla

 
Hej!
 
I år ska familjen Henemo fira påsk med julkänsla. Då är det inte enbart snön jag tänker på (åh, vad vi längtar efter våren nu!!!)....igår fick nämligen Emil en idé att han ville göra Rocky Road (det gör vi bara till julen annars). Ja, varför inte.....gott är det ju!
 
Lyckades fånga två tjuvsmakare på samma bild! Lisa dricker nötter ur decilitermåttet medan Emil provsmakar Dumlekola!
Finns ju många olika recept på det här godiset, men så här gör vi.
 
400 gram mörk choklad
1 påse Dumle
2 dl torrostade jordnötter
1 näve mashmallows
 
Smält chokladen i vattenbad. Klipp under tiden mashmallows och Dumle i mindre bitar och mät upp nötter. Blanda samman allt i chokladen när den smält. Häll upp på en plåt med bakplåtspapper och låt svalna innan ni skär det i mindre delar. Sååååå gott!!
 
Emil och Lisa åt sin lunch i Lisas "hus" idag, sen bäddade de ner sig och låg och vilade och myste medan jag och Stefan gjorde köttbullar till påskbordet imorgon.
 
Nu är det snart dags att laga middag. Tycker inte man gör annat än står i köket! Ikväll ska jag i alla fall bänka mig vid TV:n och se premiären av Let´s dance. Ska ni?
 
Kram och ha en fortsatt fin långfredag!!
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: