familjenhenemo

2015-05-18
19:13:34

Vackra namnsmycken som går rakt in i hjärtat

God kväll!

 
Hoppas er långhelg varit bra! Visst är våren härlig med mycket helgdagar och saker att fira!? Om ett par veckor stundar Mors dag som vi alltid firar i Sverige sista söndagen i maj. Tänkte ge er ett tips om en bra present att önska eller kanske ge bort på Mors dag, eller varför inte vara ute i extra god tid med skolavslutningspresenter eller ge barnens fröken något extra fint minne?
 
Amanda Egilson har sedan 2006 designat och tillverkat namnsmycken och andra smycken i äkta silver med personliga budskap. Allt började när hennes döttrar började på dagis och Amanda och hennes syster anmälde sig till en kurs i silversmide. Hon tillverkade då ett tjockt länkat namnarmband med två små namnbrickor där hon hamrade in sina barns namn. Mysigt att kunna bära dem med sig och ha dem nära även när de inte var tillsammans, tänkte hon. Då hade Amanda ingen aning om att detta skulle bli en affärsidé och hennes framtida yrke!  Att bära med sig det bästa man har var man än går. Företagsnamnet och domännamnet var både enkla och självklara! Namnsmycken.com var ett faktum och blev en succé!
 
Här kan ni se henne själv berätta om starten till där hennes företag är idag!
 
 
Hon var i princip helt ensam på marknaden det första halvåret, det var ju inte så många som hört talas om namnsmycken tidigare, det hade ju inte funnits innan. Sedan kom det allt fler aktörer så 2008 tog hon ett modigt kliv framåt för att visa att hon verkligen står för och tror på sina namnsmycken och valde därför att gå under eget namn, Amanda Egilson by hand and heart. Våren 2015 valde hon att gå ’back to the roots’ och återta sitt ursprungliga namn Namnsmycken.com.
 
Första gången jag kom i kontakt med Amanda och hennes vackra smycken var våren 2011 då jag satt på BVC och läste tidningar i väntrummet när jag och Lisa skulle på hennes1-årskontroll. I annonsen fanns ett smycke som jag blev helt förälskad i, Victoria. Jag lade företagsnamnet på minnet och tipsade maken om vad jag mest av allt önskade i Mors dag-present. Jag hade tur! 29 maj 2011 fick jag ett fint litet paket och i det låg en vacker ask med det vackraste smycke jag någonsin sett! Älskar det lika mycket fortfarande och har fått otaliga komplimanger för det!
Maja Emil Lisa finns alltid med mig och hjärtat symboliserar min oändliga kärlek till dem
 
Smyckets baksida är vackert ingraverat med datumet jag fick mitt halsband. Den dagen glömmer jag aldrig!
 
HÄR hittar du smycken för alla tillfällen, till både kvinnor, män och barn. Alla smycken är handgjorda av Amanda precis efter dina egna önskemål. Just nu får du helt 15% rabatt på hela ditt köp om du använder rabattkoden MAMMA. Passa på att göra någon du tycker om extra glad!
 
 
Ett minne för livet och en alltid uppskattad gåva! 
 
En känsla av kärlek, hamrad i silver, förpackad i en liten ask!
 
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: