familjenhenemo

2014-06-07
17:00:00

Mysväder


Hej bloggisar!

 
Vad har ni haft för er en lördag som denna!? Efter att jag skrivit till er i morse kröp jag ner bredvid Lisa (i min säng) och somnade om!!? Det hör inte till vanligheterna!! Sen har vi bara varit hemma och gjort typ ingenting. Hade tänkt åka ut till stugan, men vädret blev inte det bästa så vi stannade hemma istället.
 
Till lunch lagade vi ost & baconsås med Änglamarks ekologiska pasta vi fick i blogbagen. 
 
 
Jättegott! God smak och lagom al dente om man kokade enligt anvisningen! Efter blev det latte och en bit underbar choklad (om man tycker om mint - och det ÄLSKAR vi) även den från Änglamark.
 
 
Coop har Sveriges största ekologiska sortiment och sänker varje vecka priset rejält på flera ekologiska varor. Ju mer eko kunderna handlar desto snabbare kan de sänka priset så fler kan handla ekologiskt!! Målet är att 20 procent av all mat Coop säljer ska vara ekologisk år 2020!!!
 
Ett ytterligare initiativ från Coop är Änglamarksproset där de vill uppmintra och belöna goda initiativ inom miljö och ekologi. Varje år har Änglamarkspriset olika inriktningar och temat för 2014 är "Svenska på tallriken". Vet du någon eller några (eller kanske är det du?) som förtjänar att lyftas fram för sitt arbete inom ämnet så kan du nominera dem till priset. Vinnaren koras på Sollidenscenen, Skansen den 31 augusti och belönas med 100.000 kronor!!! Läs mer här! Här kan du också nominera dina mathjältar och senare också rösta på finalisterna!!!
 
Nu ska jag gå ner och fixa iordning lite pizza! Gillar ni hemlagad eller köpt bäst? Här slinker båda ner! Till hemlagad är denna goda pizzasallad ett måste som jag gjorde på förmiddagen, så den har fått stå och dra till sig.
 
400 gram vitkål, finstrimlad
3 msk olja
2 msk äppelcidervinäger
1 msk vatten
2 tsk socker
2 krm salt
1 krm svartpeppar

Låt allt utom kålen koka upp i en kastrull. Blanda den varma dressingen med vitkålen och låt stå i kylen och dra en stund. Klart!!
Jag brukar även ta ett uns med Italiensk salladskrydda....en smaksak!
 
 
 
 
Kram på er!!!
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: