familjenhenemo

2015-03-08
19:25:52

Kasslergratäng

God kväll!!

Usch, jag känner mig som jag är på väg att bli sjuk. Varm och har ont i halsen! Hoppas jag sover bort det för det väntar en intensiv, men rolig vecka!!

Tänkte tipsa er om maten vi åt ikväll. Enkel och god. Alla i familjen älskar den och det tillhör inte vanligheten!

500 g kassler 
en halv purjolök
ca 8 potatisar
3 dl grädde
ströbröd
ost
svartpeppar och ev lite salt

Hacka purjolök och skär kasslern i strimlor. Stek några minuter med svartpeppar. Skala och skiva potatis. Varva potatis och kassler i en smord ugnsfast form, avsluta med potatis. Salta lite. Häll på grädde. Häll ett lager ströbröd över potatisen och avsluta med ett lager riven ost. In i ugnen i 200 grader ca 50 minuter. Servera med en god sallad.

Nu ska jag ta en kopp kaffe och kura upp mig i soffan.

Kram på er!!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: